Niet tevreden over me arts

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Niet tevreden over me arts

Berichtdoor m.vleugel » do jul 31, 2014 8:45 pm

Goedeavond allemaal, ik zit met een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Kort samengevat heb ik artrose en artritis in al mijn gewrichten sinds mijn geboorte. Hierdoor zijn daadwerkelijk al mijn gewrichten in mijn lichaam aangetast van mijn pink tot mijn kleine teen. De meeste schade zit met name in de grote gewrichten en er staan dan ook een aantal grote operaties voor de boeg en ik ben pas 22 jaar.

De reuma is de laatste jaren rustig maar de schade die het heeft aangericht doet de meeste pijn. Ik liep sinds me geboorte bij de reumatoloog tot dit jaar. De reumatoloog vertelde me dat ze niks meer voor me kon betekenen en het volgens haar niet meer nodig was om terug te komen maar verwees me wel door naar het pijnbehandel centrum.

Echter zit ik nu met vragen want hoe weet ik nu wanneer de reuma wel of niet actief is want pijn heb ik iedere dag en voor mij is het niet te onderscheiden of dit de reuma of de aangerichte schade is. En wat vinden jullie ervan dat de reumatoloog zij dat ze niets meer voor me kon betekenen? Is dit terecht?
m.vleugel
Lid

Reumavorm: artrose

Re: Niet tevreden over me arts

Berichtdoor Pauline89 » do jul 31, 2014 9:31 pm

Hoi!

Vervelend om te lezen dat de reumatoloog niks meer kan betekenen. Ik zit met hetzelfde, vanaf mijn 2e jeugdreuma en door de ontstekingen, schade opgelopen. Nu heb ik elke dag pijn, maar ook ik kan vaak het onderscheid niet maken. Mijn reumatoloog zegt de pijn voornamelijk door de schade komt en dat daar niks aan te doen is... Ik vind dat ernorm lastig! Ondanks die berichten, helpt mijn reumatoloog mij zo goed mogelijk waar het kan. Waar ben je onder behandeling?

Groet,
Pauline
Pauline89
Nieuw lid

Reumavorm: JIA

Berichtdoor m.vleugel » do jul 31, 2014 9:49 pm

Ow dit is de eerste x dat ik iemand spreek die het ook vanaf zijn jeugd heeft! Zou het denkje mogelijk zijn om van arts te wisselen? Het ziekenhuis waar ik behandeld word is het LUMC, ik stond er eerst aan te denken om van ziekenhuis te wisselen maar dat gaat vast problemen opleveren omdat ik al me hele leven in dit ziekenhuis behandelt ben en binnen kort hier geopereerd zal worden
m.vleugel
Lid

Berichtdoor Pauline89 » do jul 31, 2014 10:38 pm

Wisselen van arts en ziekenhuis moet vast geen probleem zijn. Misschien na je operatie? Kun je het daar afsluiten en nieuwe start bij nieuwe arts maken. Waaraan word je geholpen?
Pauline89
Nieuw lid

Reumavorm: JIA

Berichtdoor m.vleugel » do jul 31, 2014 10:56 pm

Ik krijg 2 totale heupprotheses maar mijn knieen en schouders zijn ook al op dus die zullen binnen een paar jaar ook wel aan de beurt komen. Over de ortopeed ben ik wel heel erg tevreden het is puur de reumatoloog waar ik niet tevreden over ben, alle vorige artsen van de reumapolikliniek was ik ook tevreden over maar de laatste vrouwelijke arts daar ben ik niet tevreden over. Ik zal dit denk ik binnen kort met me huisarts gaan bespreken zodat ik een verwijzing krijg en maak opnieuw een afspraak alleen dan met een andere arts indien dat mogelijk is. Ik wil namelijk wel minimaal 1x per jaar gecontroleerd worden voor het zelfde geld word het namelijk weer actief.

Is dat een goed plan of kan ik het beter anders aanpakken?
m.vleugel
Lid

Berichtdoor rianne55 » vr aug 01, 2014 5:24 pm

Bel het lumc en vraag een andere arts aan. Kan je daaraan vragen wat haar mening is.
Soms kan je niet met je arts opschieten. Heb je problemen met een arts, bel gewoon.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor m.vleugel » vr aug 01, 2014 10:51 pm

Dien ik dan weer om een verwijzing bij me huisarts te vragen?
m.vleugel
Lid

Berichtdoor jopie1982 » vr aug 01, 2014 11:15 pm

Ik vind het serieus heel bijzonder dat je niet onder controle MOET blijven.
Reuma is en blijft een hele grillige ziekte en je weet nooit wanneer het weer de kop op steekt.
Verder komt daar bij dat bloedcontroles zeer belangrijk zijn ivm lever, nieren enz. En in springen aan de hand van je klachten. Vind het echt raar.
Kom voor jezelf op.
Sterkte.
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor m.vleugel » za aug 02, 2014 1:14 am

Dan zal ik ze maandag bellen en vragen om een andere arts het liefst heb ik ook een mannelijke arts voel me daar namelijk wat minder ongemakkelijk bij
m.vleugel
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » za aug 02, 2014 5:52 pm

Ik herken in het klein wat je zegt. Mijn polsen zijn aangetast door de ontstekingen, dus geen kraakbeen meer. De reumatoloog zegt dat de pijn niet meer zal verminderen, ook als de ontstekingen weg zijn in de polsen.
Ik dat dat hij ongelijk heeft, want voor mei 2013 had ik geen ontstekingen in mijn polsen en had ik alleen pijn als ik me op een verkeerde manier stootte. Ik kon bv prima handen geven, langdurig typen, dingen tillen enz.
Wel is het nu lastig om te weten of er sprake is van ontstekingen op dit moment (omdat de ontstekingen alleen in mijn handen en polsen zitten is in het bloed niet heel veel te zien. de CRP zit soms iets te hoog, maar de BSE is altijd prima.) of dat het inderdaad de artrose is die pijnlijk is.
Ik hoop snel te kunnen aantonen dat ik gelijk heb en de reumatoloog ongelijk :-)
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor m.vleugel » za aug 02, 2014 9:01 pm

Bedankt voor deze geweldige adviezen, indien er nog meer adviezen of tips zijn dan zijn ze van harte welkom
m.vleugel
Lid

Keer terug naar Artrose