Werken bandages en braces?

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Werken bandages en braces?

Berichtdoor Floor93 » wo jul 01, 2015 9:16 pm

Dag allemaal,
Ik ben nieuw op het forum. Ik zag nergens een voorsteltopic dus ik doe het hier maar even: Ik ben Floor. Ik ben sinds januari gediagnostiseerd met fibromyalgie, alleen de klachten spelen al langer dan ik mij kan herinneren.

Nu vroeg ik me af of het dragen van bijvoorbeeld een kniebandage of brace helpt bij pijnlijke gewrichten in je knie? Ik las op de site van braces wel dat het ook geschikt is voor fibromyalgie, maar ik hoor het liever van iemand die het zelf ervaren heeft dan van een bedrijf wat iets aan mij wilt verkopen :)

Iemand ervaring ermee?

Alvast bedankt.
Floor93
Nieuw lid

Re: Werken bandages en braces?

Berichtdoor DaisyD » do jul 02, 2015 8:49 am

Hoi Floor,

We hebben wel een voorsteltopic hoor: je komt er via Home ‹ Forumoverzicht ‹ Overig ‹ Wie is wie?
In elk geval welkom op het forum! Met je vraag over kniebraces kan ik je overigens niet helpen. Ik heb alleen verstand van polsbraces! :D

groet,
Daisy
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor jopie1982 » do jul 02, 2015 9:14 am

Ik heb voor drie gewrichten een brace en aangepaste schoenen.
Ik draag de brace alleen als het slecht gaat en dan is het puur ter ondersteuning en verlichting van de pijn.
Voor mij werkt dat super.
Maar het zijn natuurlijk geen wondermiddelen.
Ook kun je ze bijvoorbeeld dragen als je gaat sporten ed.
Maar het hangt natuurlijk vab je klachten gewrichten en gebruik af.
Zal per persoon verschillend zijn.

In elk geval welkom :-)
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor bebie » di jul 07, 2015 8:11 am

Hoi
probeer een half jaar fitnes
ik doe het ook en heb er erg veel baat bij
wat je ook kan proberen is duivelsklauw
goolge maar eens

groetjrs bebie
bebie
Lid

Reumavorm: sclerodermie,fribo,

Berichtdoor janversteeg » ma nov 09, 2015 10:23 pm

Hoi,

ik ben nu ook aan het overwegen om een brace te nemen voor mijn enkels. Ik had hiervoor http://lp-support.nl/enkelbrace/enkelbr ... enkelbrace maar ik weet niet of dit genoeg is voor ernstige enkelartrose? Ik twijfel toch om http://lp-support.nl/enkelbrace/enkelbr ... brace-wrap enkelbrace te nemen want het is meteen best wel duur en wil dus wel zeker weten of het helpt? Hoe is dat bij jullie?
janversteeg
Nieuw lid

Reumavorm: Gehele lichaam

Berichtdoor rianne55 » di nov 10, 2015 2:20 pm

Ik heb al jaren een steun band om mijn knie. Is een soepele . Koop ik bij de apotheek. Ik sport er mee.
Het houd het vocht tegen.en ik zakte altijd door mijn knie. Nergens meer last van. Je moet even bij de apotheek je maat laten meten. Geef je steun.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor janversteeg » wo dec 23, 2015 9:47 pm

rianne55 schreef:Ik heb al jaren een steun band om mijn knie. Is een soepele . Koop ik bij de apotheek. Ik sport er mee.
Het houd het vocht tegen.en ik zakte altijd door mijn knie. Nergens meer last van. Je moet even bij de apotheek je maat laten meten. Geef je steun.

Ik zie het antwoord nu pas :(. Dankjewel. Dus jij hebt er echt een op maat laten nemen? Is het echt zo dat het bij jou ook de pijn verminderd?
janversteeg
Nieuw lid

Reumavorm: Gehele lichaam

Berichtdoor tinus » do dec 24, 2015 12:15 pm

Ja hoor, ze werken. Heerlijke dingen :ebiggrin:

Ik heb geregeld (onder andere) ontstoken polsen. Bewegen is dan zeer pijnlijk. Zelfs in bed weet ik niet hoe ik mijn handen neer moet leggen om de pijn te verlichten.
Met een brace is de pijn meteen weg en ook 's nachts is het een verademing.

Ik koop ze gewoon op Marktplaats, laatst nog een polsbrace voor 10 euro inclusief verzenden.
Ook in de brace-branche wordt ontzettend veel geld verdiend en "de verzekering betaalt toch" :(

Ik draag ze niet permanent, en het zal ook wel van de aandoening afhangen of het echt nodig is om ze op maat te laten maken.
Maar dat hóeft dus niet 8)
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Arkan » do dec 24, 2015 1:24 pm

Ik gebruik onderstaande polsbraces die ik gewoon bij de apotheek koop.

Afbeelding

Dankzij die braces heb ik toch nog 3 jaar langer kunnen gaan werken. Tijdens het werk droeg ik ze constant, ze namen de pijn niet helemaal weg, maar het was een heel stuk beter. Door de metalen stukken kan jede pols bijna niet plooien wat dus voor een stevige ontlasting van de pols zorgt.
Enig nadeel, in’de zomer was het wel heel erg warm.

Nu ik thuis ben draag ik braces ook nog vaak, het geeft echt verlichting. Ook bij het auto rijden draag ik steeds 1 brace, zodoende kan ik weer soepel schakelen.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor rianne55 » vr dec 25, 2015 5:09 pm

Ik gebruik al jaren tensogrip voor mijn knie. Vroeger voorgeschreven door arts en vergoed,nu niet meer.
Maar ik koop ze nog steeds . Elastisch buisverband. Het helpt mij erg goed en de pijn is weg.
Je heb ze in verschillende maten. Ik koop ze bij de apotheek. Ik kan er ook mee sporten.
Verder draag ik steunzolen, dat ontlast ook je knie. Probeer een kous. Ik gebruik ze dubbellaags.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Keer terug naar Fibromyalgie