Facetgewricht blokkade

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Facetgewricht blokkade

Berichtdoor GeertjeAdriana » di mei 03, 2016 10:44 am

Vorige week heb ik een facetgewricht blokkade in mijn nek gehad. Nu lijkt het wel of ik een beetje doof ben aan het oor waaronder ze de behandeling hebben gedaan.
Heeft iemand hier ervaringen mee.
Als deze blokkade niet helpt wat is dan nog meer mogelijk?
Is er dan nog een behandeling? Ik vond deze ook best heftig.
GeertjeAdriana
Lid

Reumavorm: artrose

Re: Facetgewricht blokkade

Berichtdoor gijsbrecht » do mei 05, 2016 9:25 pm

Hallo GeertjeAdriana.

Ik denk dat het goed kan zijn dat je een beetje doof tijdelijk bent.
De zenuw in dat gebied word onder stroom gezet (een beetje koorts gegeven).
Dit duurt zo<n 8 weken dan is het uitgewerkt. Dat hebben ze je vast wel verteld.
Bij mijn weten kun je dit niet meer dan 3x doen. Heb wel eens gelezen dat ze ook een totale blokade
kunnen geven maar weet het niet zeker.
Vervelend?
Ja als ze eenmaal bij de geirriteerde zenuw komen dan kan het echt even vervelend worden. zeg maar pijnlijk :ewink:
Bij mijn nek wist ik nog precies waar ze het z.g. gat hebben gebrand. :D
Bijwijze van spreken dan.
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » do jun 09, 2016 11:27 am

Bij mij is er dus een defintieve facet gewricht blokkade gedaan. Mij nekwervels zijn erg versleten en ik heb nog steeds pijn in mijn nek.
Die lijkt nog stijver als voor de behandeling en mijn arm doet nog pijn als ik teveel doe.
Is er nog een behandeling mogelijk of een andere behandeling?
Wat is er verder nog te doen aan versleten nekwervels?
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » do jun 09, 2016 8:19 pm

Hallo GeertjeAdriana.

Zoals ik al eerder schreef word het pas beter na 8 weken.Dan gaat de pijn weg en word het wat soepeler.
Hoelang dit duurt is voor ieder verschillend. Ook in wat je dagelijks doet.Je oude patroon weer vervolgen
heeft bij mij helaas verkeerd uitgepakt.Dus doe zo voorzichtig mogelijk en niet teveel van jezelf eisen.
Wat je voorheen deed kun je niet meer.Doe je dit wel kom je in de problemen.
Ik heb veel fysio gedaan met als resultaat dat mijn arm er in de nacht afbrandde . kon niet meer op mijn rug slapen.
Alleen volledige rust is goed.Maar ik weet dat dit erg moeilijk is.Je moet je eigen grenzen vaststellen.
Helaas is het niet te genezen. Alleen met pijnstilling en rust is het handelbaar.
Bij mij is het door de huisarts benoemd als Cervicaal Syndroom. Lees de volgende link misschien is dit ook voor jou herkenbaar.

Mgr. Gijsbrecht.

https://www.ntvg.nl/system/files/publications/1963108590001a.pdf
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » vr jun 10, 2016 4:49 pm

Mij teamleider pusht me om weer veel te doen. Maar zelfs die twee uur vind ik al zwaar.
Ik ben ook constant moe en mijn nek en arm doen dan pijn.
Ik zal dan maar geduld hebben maar dat heeft mijn teamleider zeker niet.
Eind juni moet ik terug naar het ziekenhuis. Dan afwachten wat de arts zegt maar iets wat verleten is wordt nooit meer heel lijkt.
Bedankt voor je snelle reactie!
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » vr jun 10, 2016 6:45 pm

Nee tot op heden is wat versleten is , word niet meer beter. het enige wat helpt is een goede pijnbestrijding en rust en dat word ff uitzoeken,
met misschien een gerichte therapie.Als je teamleider erg dramt is de oplossing gewoon eenvoudig en zeg je gewoon dat het niet meer gaat en blijf je thuis.
Dan moet hij dit melden aan zijn meerdere en deze schakelt dan de Arbo weer in.Deze hoort jou verhaal weer aan waarbij je zegt dat door de stress je situatie
verslechterd.Dat er te veel word verwacht van jou. De Arbo moet hierin dan de bemiddeling doen en advies uitbrengen om jou situatie te verbeteren.
Zolang je ziek bent kunnen ze je niet ontslaan,dus maak je geen zorgen.Stress in jou situatie verslechterd je lichamelijke conditie.
Dus neem een wijs besluit en kom voor je zelf op. Sterkte!

Mgr. Gijsbrecht
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » wo jun 15, 2016 10:53 am

Nog even een klein vraagje. Morgen belt de Arbo weer. Volgende week moet ik terug naar de arts in ziekenhuis maar tot nu toe vind ik dat de behandeling nog niet veel heeft geholpen. Zou er dan nog een andere behandeling mogelijk zijn. En is er bij jou ook éé'n behandeling geweest of meerdere verschillende?
Ik neem aan dat ik tegen de arbo kan zeggen dat ik de mening van de arts even ga afwachten.
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » wo jun 15, 2016 12:07 pm

Hallo GeertjeAdriana.

Ik heb het bij 1 behandeling gelaten.Maar heb ook Manuele therapie Dry-needle therapie en gewone Fysio gedaan maar niets hielp.Ben niet van plan pijn te lijden wanneer er geen resultaat is bereikt.Maar je kan ook nog om TENS vragen bij de Pijnpoli.
Ga nu een Multidisciplinaire behandeling volgen in een revalidatiekliniek.

Mvg.Gijsbrecht.
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » wo jun 22, 2016 11:05 am

Ik ben net naar het ziekenhuis geweest. Ze willen nu een PRF behandeling doen maar mijn nek is zo versleten dat de arts niet zeker weet of dit gaat helpen.
Heeft er iemand ervaring met deze behandeling?
Op mijn werk willen ze dat ik 3 uur per dag ga werken maar de arts in het ziekenhuis vindt dit teveel.
Ook wil de Arbo mij een cursus omgaan met pijn laten volgen.
Ik word er allemaal niet vrolijk van. Ik heb versleten nekwervels en ook een versleten rug. Hiermee moet ik naar neuroloog omdat er waarschijnlijk een hernia aanwezig is en ik heb ook een discopathie.
Ik wil graag blijven werken en volgens de Arbo word ik hier echt niet voor afgekeurd.
Ik weet even niet goed wat ik nu moet doen. Toch de behandeling? Of het maar zo laten?
Laatst bijgewerkt door GeertjeAdriana op do jun 23, 2016 12:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » wo jun 22, 2016 6:02 pm

Hallo GeertjeAdriana.

Je moet natuurlijk niets!
PRF , daar heeft de arts zelf blijkbaar ook geen vertrouwen in.Dus weer gerommel.
Je werk hoort je dus alternatief werk aan te bieden volgens de wet poortwachter.
Als je geen 3 uur kan werken zeg je dat toch.Ze kunnen je niets verplichten.
Het lijkt mij dat je eerst naar de Neuroloog gaat en vraagt wat voor opties je hebt.
Afkeuren is ook nog lang niet aan de orde,vraag de neuroloog of een Multidisciplinaire behandeling
goed voor je zou kunnen zijn.Hier zit ook de cursus omgaan met pijn in.
Deze kliniek maakt na het traject een rapport op wat je nog wel en niet zou kunnen doen.

Gr.Gijsbrecht.
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » do jun 23, 2016 12:58 pm

Mijn teamleider zegt dat als ik 3 uur per dag werk ik dan minder ziek word gemeld????
Maar ik vind die wet Poortwachter ook heel onduidelijk, als ik dit werk niet meer zou kunnen doen dan moet ik iets anders gaan doen?
Als je nek versleten is wat blijft er dan nog over. Ik zou ook niet weten wat ik anders zou moeten gaan doen.
Maar zo'n PRF behandeling is dat ook niet aan te raden.
Ik moet voor mijn rug naar neuroloog, daar ben ik voor mijn nek al geweest.
Bedankt voor je reactie.
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » do jun 23, 2016 3:05 pm

Juist!!!
Je werkgever behoord aangepast werk voor je te verzinnen.
Is dat er niet , dan blijf je thuis volledig ziek.