door Hermione » za okt 08, 2016 12:18 pm
yep herkenbaar. Ik slik nu ruim 3 jaar mtx, en die dag vermoeidheid na inname is wel gebleven ja.
Wel is het zo, dat je lichaam went aan dat medicijn, en de meeste bijwerkingen worden met de loop van een paar maanden wat minder. Nou ja, tot je een ophoging krijgt, en dan heb je daar weer een paar maanden wat meer last van.
Ik krijg trouwens meer energie van de mtx, en dat betekent bij mij dus, dat ik 6 dagen in de week meer energie heb dan ik had, en die ene dag is eigenlijk zoals ik eerder alle dagen was. Ik vind het meer dan de moeite waard om het te blijven gebruiken.
Mijn vorige arts wilde de mtx stoppen, en binnen notime was ik weer een zombie die niets kon. Nieuwe arts gezocht (wilde ik al ruim 2 jaar, om allerlei redenen), en die trok zijn wenkbrauwen op tot aan het plavond, en heeft me terug op de mtx gezet, plus dosering verhoogd, plus controle over een paar maanden: als het niet genoeg doet gaat het nog verder omhoog.
En jawel, ik heb weer meer energie. Dus die ene dag is het mij wel waard! Ook merk ik dat de plekken waar ik ontstekingen heb, wat minder pijn doen, dus hopelijk doet het daar ook zijn werk.
Hermione