Tips voor opstarten MTX?

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Re: Tips voor opstarten MTX?

Berichtdoor adeb65 » di jan 16, 2018 1:53 pm

hallo Tazzygirl

ik heb een aantal jaar geleden MTX gekregen, ik heb een milde vorm van Artritis, er werd meteen vol ingezet, en mijn reuma is ook poosje stabiel geweest daarna, ms door de MTX, wie zal het zeggen, echter had ik er super veel last van .Ik had eerst de tabletjes,later injecties, mijn energie level was 0.0 6 dagen in de week, ik liep rond als een zombie , een dag ging het dan wel , maar ja dan moest ik alweer. dus ben ermee gestopt, het middel was erger dan de kwaal, als ik nog aan die injectie denk wordt mijn maag wee. Er zijn nog genoeg andere medicijnen

mijn reumatologe begint er steeds weer over (ik heb Arava nu, daar is ze geen fan van) maar ik weiger , ik wil ook nog een redelijk normaal leven kunnen lijden

Je krijgt een dispenser voor de gebruikte injectie naalden,als ik het me goed herinner moet de MTX wel in de koelkast bewaard worden
gewoon hoog wegleggen in het botervakje?
maar je zult alles wel veilig moeten opbergen ja

succes met alles
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor Lalage » di jan 16, 2018 9:10 pm

Balen dat het weer minder gaat :(
Metoject hoeft niet in de koelkast (dat is bij biologicals).
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Arkan » wo jan 17, 2018 10:19 am

adeb65 schreef:mijn reumatologe begint er steeds weer over (ik heb Arava nu, daar is ze geen fan van) maar ik weiger , ik wil ook nog een redelijk normaal leven kunnen lijden

Ik heb ook een hele poos Arava genomen en dat ging een tijdje heel goed, tot ik last kreeg van duizeligheid door te hoge bloeddruk. Ik zag ook alles dubbel.
Heb de Arava weer afgebouwd en het ging weer helemaal goed met mijn bloeddruk. Het schijnt dat een klein percentage van gebruikers inderdaad last krijgen van een te hoge bloeddruk door de Arava, was wel jammer, want die Arava hielp heel goed.

adeb65 schreef:Je krijgt een dispenser voor de gebruikte injectie naalden,als ik het me goed herinner moet de MTX wel in de koelkast bewaard worden
gewoon hoog wegleggen in het botervakje?
maar je zult alles wel veilig moeten opbergen ja

MTX slik ik de pilletjes, die moeten niet in de koelkast, maar bewaard worden op een gewone temperatuur.
Mijn Enbrel spuiten, biologicals, die moeten in de koelkast bewaard worden. Ik heb mijn koelkast op 4° staan want het is bewaren tussen de 2 en de 8°.
Nooit vlak bij het diepvriesvak leggen als dat niet afzonderlijk is in je koelkast, en ook niet tegen iets bevroren wat je in de koelkast laat ontdooien. En dan gaat het gewoon goed.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Hermione » wo jan 17, 2018 12:47 pm

(methotrexaat injecties hoeven inderdaad niet in de koelkast, maar op kamertemperatuur)
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Vorige

Keer terug naar Medicatie