Arkan schreef:Ik denk dat het hier op het forum eigenlijk niet belangrijk is of dat ene woordje nu gebruikt wordt of niet, enkel voor iemand specifiek.
Maar zo zullen er nog wel mensen zijn die struikelen over bepaalde woorden.
Daar ben ik op dit forum nog weinig voorbeelden van tegengekomen...
En nee Wrenchman, we zijn hier inderdaad geen vriendenclubje, daar heb je helemaal gelijk in, al zou het wel fijn zijn als iedereen een beetje leuk met mekaar kon omgaan en niet zeggen dat we dom zijn omdat we bepaalde dingen niet lezen. Iedereen is vrij in wat hij leest of niet leest, en dat geld zowel voor het forum, als voor eventuele medische info.
In de eerste plaats zijn we hier om onze ervaringen te delen, om dingen te leren van mekaar. Hoe omgaan met onze ziektes, wat zijn onze ervaringen met bepaalde medicatie, tips om het makkelijker te maken. Daar moet het hier om draaien.
En het is zo jammer dat de sfeer hier dan vaak zoek is.
En met name dat beviel me juist zo uitstekend in deze draad... serieuze mensen die over serieuze dingen spraken en die, ondanks hun ernstige aandoening echte, gemeende empathie toonden.
En ja, ik ben hier ook al wel eens weg gebleven omdat ik me helemaal niet lekker voelden en dan soms even gelezen op mijn mobieltje. Maar ik ben ook al weggebleven om de slechte sfeer die hier soms hangt. Zoo ontzettend jammer.
Temeer daar ik zo goed als niet meer meeschrijf in andere draden (in de afgelopen periode één link naar de kwakzalverij-site, zonder verder commentaar) en hier alleen maar schreef dat het me stoort dat er nog steeds 'groetjes' onder berichten staat, voel ik mezelf niet de veroorzaker van een al dan niet aanwezige slechte sfeer. Wat mij opvalt is dat het over het algemeen erg stil is geworden op dit forum en dat er eigenlijk nog maar een paar mensen bijna dagelijks 'iets' te melden hebben.
Wees lief voor mekaar, laat ons allen een nieuwe start nemen en verdraagzaam zijn voor mekaar, zeker nu met het Paasfeest.
En hiermee wens ik jullie allen ook fijne Paasdagen toe.
Prettige paasdagen, Nicole.
Henk.