Hoe gaat het? (na stoppen medicatie i.v.m. zwangerschap)

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Hoe gaat het? (na stoppen medicatie i.v.m. zwangerschap)

Berichtdoor dillie » do feb 12, 2009 9:01 pm

Nee! Ik snap precies hoe je je voelt. En het komt vast allemaal goed, maar het is niet leuk dat je én die stomme ziekte hebt én daardoor nu ook nog zo lang moet wachten. Hou vol hoor :)
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor Blaine » wo maart 04, 2009 2:09 pm

ben blij dat de mensen hier mij snappen :oops: .

Bijna........... haha stiekem nu al blij met de gedachte dat mijn 3 maand er over
4 dagen op zit. Hopelijk gaat alles dan een beetje spoedig :oops: .
En al met al valt het me toch nog niet echt tegen was er bang voor dat ik me slechter
zou voelen, maar zoals het nu gaat is het vol te houden.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Noekie » wo maart 04, 2009 2:25 pm

Nou das mooi om te horen. Ik vond uiteindelijk dat die drie maanden ook zo om waren.
Hopelijk is het bij jullie ook snel "raak" ! En blijft de reuma ook rustig.
Succes met aftellen! En dit weekend dan vrij houden :mrgreen: wegens "werk in uitvoering" :lol:
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Priscilla© » do maart 12, 2009 11:19 am

Blaine!!
de 4 dagen zijn om! :lol:
U go girl !!

en hoe voel je je nou, na die 3 maanden?
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Blaine » do maart 12, 2009 1:56 pm

komt helemaal goed :oops: .
Weet je die 3 maand viel nog helemaal niet tegen qua pijn.
Heb wel wat extra last en ben gewoon heel moe, dit had ik
in het begin van mijn reuma ook volgens de arts kwam dat omdat
mijn lichaam zo hard moet werken om te zorgen dat de gewrichten niet teveel
gaan ontsteken of iets in die geest.
Maar al met al heb ik al wel gezegd als
het niet gekker wordt als dit teken ik ervoor. het scheelt ook dat mijn man
wat meer in huis doet, hij kookt bijna elke avond en gaat meer rondjes met
de honden lopen als ik :lol: .

Ik was wel ook blij begonnen met oefeningen (fysiofit) bij de fysiotherapeut maar
dat ging dus echt niet 2x per week een half uur en dan kon ik de rest van de week
niks meer. Dus ik iedere keer maar aangeven dit is te zwaar ik heb er teveel last van,
maar daar werd niks mee gedaan dus vorige week heb ik heel kort door de bocht gezegd
die arm oefeningen doe ik niet vandaag ben allang blij dat ik ze vanochtend weer kon bewegen.
Kreeg ik toch als reactie dat als ik niet door wilde zetten ik beter niet weer kon komen :evil: .
Ik heb toen ook vlot gezegd dat lijkt me inderdaad beter aangezien je mij niet serieus neemt
en ben lekker weer naar huis gegaan.
Denkt die gek nu echt dat ik na 3 weken oefenen de 4de week 8 kilo kan bankdrukken :shock: .
Heb het dapper geprobeerd maar als ik de volgende dag niet eens mijn kleren aan kan krijgen dan
doe ik dat dus echt niet weer de sukkel.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor dillie » do maart 12, 2009 5:22 pm

Zo daar zou ik ook link van worden zeg :evil: . Goed dat je voor jezelf bent opgekomen. Je voelt toch zeker zelf wel of iets wel of niet lukt!
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor Blaine » wo maart 18, 2009 3:28 pm

gisteren voor controle geweest bij de reumatoloog.
En alles was goed! mijn bezinking was nog nooit zo laag geweest,
was maar 2. Dus hij was dik tevreden. Ik mocht alleen toch wel
doorgaan met de sulfa omdat er toch een paar gewrichten gezwollen
aanvoelden, die stomme voeten van mij ook altijd :lol: .
Ik moet zeggen dat ik mij nu ik gestopt ben met de fysio stukken beter voel.
en het mooie weer hier doet natuurlijk ook veel goed :wink: .

Vandaag er een neefje bij gekregen. dus straks even baby bewonderen.
Als ze met deze net zo zijn als met de vorige wordt het dus de eerste maanden kijken
van een grote afstand :roll: . Ach we zien het wel weer.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Blaine » wo maart 25, 2009 3:07 pm

Ergens voel ik me op dit moment best schuldig.
Voor ongeveer een maand terug schreef ik dat ik er wel van baalde
dat iemand in mijn omgeving zo snel zwanger was. Nu hoor ik vandaag
van haar dat het niet goed is en de baby morgen wordt weg gehaald,
heb nu toch echt wel even een naar gevoel, want ook al was ik jaloers en lichtelijk
gefrusteerd , dit gun je toch niet aan anderen. En ergens heb ik nu toch het gevoel dat het mijn schuld is
ofzo iets, het voelt gewoon even heel raar. En vind dit toch wel heel erg voor ze :(
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Noekie » do maart 26, 2009 11:34 am

Ik snap wel dat je je schuldig voelt maar je kunt er niets aan doen. Het is ook moeilijk te accepteren dat het bij de een sneller gaat dan bij de ander.
Maar doordat jij hebt gedacht waarom zij wel en ik niet heeft niet ervoor gezorgd dat het niet goed ging bij haar. Misschien helpt het als je er eerlijk over praat met haar. Als je haar goed kent en zij kent jouw situatie dan zal ze zeker wel begrijpen dat je zulke gevoelens hebt. Kan voor jou een behoorlijke opluchting zijn.

Het maakt wel weer duidelijk dat ook bij gezonde mensen de weg niet altijd over rozen gaat. Als je het zo bekijkt kunnen "wij" er misschien beter mee omgaan en het accepteren omdat we helaas gewend zijn dat alles meer pijn en moeite kost.

Hoe gaat het verder met je? De drie maanden zijn inmiddels voorbij toch? Houd de reuma zich een beetje rustig?
Probeer je niet al te schuldig te voelen en er gewoon voor haar te zijn.
Noekie
Lid

Berichtdoor Frieda » do maart 26, 2009 12:11 pm

Ik snap dat het een beetje zo voelt Ingrid, maar zelf weet je natuurlijk ook, dat het niet jouw schuld is. Ook al ben je dan jaloers, dat het bij een gezond persoon zomaar bij de eerste poging meteen raak is, dit had je haar natuurlijk echt niet toegewenst. Dat deze zwangerschap mis liep, heeft natuurlijk toch een reden. Er is iets in de ontwikkeling van dat vruchtje niet goed gegaan en de natuur zorgt er dan voor dat het niet geboren wordt. Waarschijnlijk is hen een hoop ellende bespaard gebleven. Voor hen is dat waarschijnlijk nu wel even heel moeilijk, want je stelt je er al op in, dat je een kindje krijgt, maar als ze deze keer al zo snel zwanger was, zal een volgende zwangerschap waarschijnlijk ook niet lang uitblijven. Hopelijk was ze trouwens nog niet heel ver in de zwangerschap, want dat maakt het natuurlijk wel veel moeilijker.

Voor jouw hoop ik in elk geval dat een zwangerschap ook niet lang meer uitblijft en wie weet zijn jullie straks wel samen zwanger. En zoals Anouk ook al zei, misschien is het wel goed om jouw gevoelens gewoon met haar te delen. Vaak begrijp je elkaar beter dan je denkt.

:wink: Frieda
Frieda
Lid

Berichtdoor Blaine » do maart 26, 2009 2:01 pm

Tuurlijk weet mijn verstand ook wel dat het niet mijn schuld is, maar dan nog :oops: .
Er met haar over praten heeft helemaal geen zin, het zijn geen mensen die begrip hebben
voor anderen. Het zijn eigenlijk vrienden van mijn man, maar zelfs die is op dit moment op een
punt van voor mij hoeft het niet zo nodig meer. Als zij bijvoorbeeld vejaardag houden in april
gaan we gezellig met zijn allen buiten staan, en dan ook nog verontwaardigd zijn als je naar een half uur weer weg gaat
omdat je dat niet kan :evil: . Dus praten met hun en begrip vergeet het maar, dat hebben ze
nog nooit gehad voor mij en zullen ze ook nooit krijgen.

Ze was nu nog maar 11 weken, ze waren gewoon extreem vroeg met het overal rond vertellen.
Had net afgelopen weekend een kaartje op de bus gedaan zo van ze hebben de 10 weken nu gehad
dus nu kan het, maar niet dus.

Het gaat met mij best wel goed, het valt me nog niet tegen :wink: .
Vooral sinds ik met de fysio ben gestopt ga ik met sprongen vooruit :lol: .
Wij hopen ook dat het allemaal een beetje snel gaat, stiekem zou je toch willen dat je er veel invloed op had,
maar helaas dus we wachten maar gewoon af hoe lang het duurt.

Dank jullie voor je lieve reacties.
groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Noekie » do maart 26, 2009 2:19 pm

Nou het zegt veel over jou dat je je zo schuldig voelt terwijl het helemaal geen vrienden zijn (dat is positief bedoelt). Helaas moeten sommige mensen je bijvoorbeeld in rolstoel zien voordat ze je serieus nemen. Zoals een ander op dit forum wel eens zegt kun je beter een arm in het gips hebben....
Ik heb die ervaringen helaas ook maar door de jaren heen leer je wel om dat naast je neer te leggen. Gelukkig heb ik een paar goede vrienden die het wel snappen.

Niemand had dit hun gegund en hopelijk zal het dan een volgende keer wel goed gaan.
Maar dat hoop ik natuurlijk voor jou veel meer!!
Wat dat betreft komt het goede seizoen er weer aan nietwaar... zon, asperges eieren etc. :lol:
Flauwekul natuurlijk maar dat is om de stemming een beetje op te peppen met dit depressieve weer :mrgreen:
Noekie
Lid

Berichtdoor Frieda » do maart 26, 2009 2:33 pm

Heej Ingrid,

Misschien raar dat ik dit dan nu zo zeg, maar als ik nu zo lees wat je schrijft, denk ik, dat het misschien wel eens goed is, dat dat soort mensen zelf ook eens iets meemaken. Iedereeen heeft bepaalde levenslessen te leren en sommige mensen lijken alleen maar voor het geluk geboren, maar uiteindelijk maakt toch iedereen wel eens iets vervelends mee. Waarschijnlijk leren ze hierdoor om ook eens anders tegen de dingen aan te kijken en beseffen ze nu dat niet alles altijd van een leien dakje gaat.

En wat dat praten met hen betreft, er zijn inderdaad mensen waarvan je weet, dat je beter niet over je eigen situatie kunt praten. Sommige mensen hebben het namelijk altijd alleen maar druk met zichzelf en kunnen zich niet verplaatsen in een ander. De mensen die altijd meteen het gesprek overnemen en over al hun eigen sores beginnen zijn niet degenen waar je je verhaal kwijt kunt. Ik heb ook maar een aantal goede vriendinnen waarmee ik mijn gevoelens deel en voor alle anderen gaat het altijd "prima" met mij.

In elk geval fijn dat het zo 'goed' met je gaat.
Zijn jullie al lang begonnen met 'klussen'?
In de hoeveelste ronde zit je?

Liefs Frieda
Frieda
Lid

Berichtdoor Noekie » do maart 26, 2009 2:53 pm

Hahaha, de hoeveelste ronde, das een goeie :lol: . Maar even serieus, bij mij heeft het geholpen om te achterhalen wanneer je het vruchtbaarst bent. Dat heb ik gedaan dmv een ovulatiekalender via internet. Omdat het toch min of meer op "moeten" neerkwam was er van romantiek geen sprake meer. Toen ik uitgerekend had wanneer de kans het grootst was hadden we de rest van de maand wat meer "rust". Maar ja bij ons was het ook gelijk raak dus misschien nu wel makkelijk praten voor mij. Misschien weet je dit ook allemaal al lang.
Wel apart dat iedereen zich zo bezighoud met iets wat eigenlijk heel intiem is. Ach ja, op een gegeven moment schaam je je nergens meer voor :mrgreen: .

Frieda zegt precies wat ik dacht maar niet durfde te zeggen. Al gun je dit niemand natuurlijk. Ik denk wel dat iedereen uiteindelijk zijn portie krijgt. Dat denk ik ook maar als ik hoor wat die nieuwe topman van de ING aan salaris en bonussen etc krijgt. Wat zal zijn wereldje klein zijn...en veel vrienden zal hij niet hebben. Of hij moet ze kopen!

Misschien moet je maar overwegen om ze niet meer te zien want om energie en tijd in zo'n "vriendschap" te stoppen is misschien ook maar zonde!
Maar dat is iets wat je alleen zelf kunt beslissen.
Noekie
Lid

Berichtdoor Blaine » do maart 26, 2009 3:06 pm

Hoi,

Wij zijn nog maar 3 weken bezig dus dat is nog niet zolang :lol: .
Onze eerste ronde dus zoals jij zo mooi zegt. Ik ben natuurlijk heel
ongeduldig, je bent al zolang er mee bezig alles goed uitzoeken met
medicatie en overleg ed. dat het voor mijn gevoel al heeeeeeeeeeeeeel lang duurt.
Ach en via internet is zoiets nog eens te bespreken in het echt zou ik hier meer moeite mee hebben :oops: .
Ik heb al wel een beetje bekeken wanneer het de beste tijd is, en heb hier ook wel rekening mee gehouden,
maar we zullen wel zien. het zou leuk zijn als het net zo vlot gaat als bij jullie. En stiekem hoop je daar
toch ook wel op, maar blijf mezelf wel voorhouden dat die kans klein is, anders valt het straks helemaal tegen.

Met die "vriendengroep" heb ik een tijdje terug al een heel duidelijk gesprek gehad. Maw ik heb ze even goed verteld dat ik niet zit te wachten op gezeur en gezeik achter mijn rug om en dat als ze wat willen weten het gewoon aan mij moeten vragen en niet aan de buurman. Het heeft natuurlijk niet geholpen en zelf ben ik ook wel klaar met hun. Het probleem is gewoon dat de beste vriend van mijn man ook bij die groep zit en als ik een deel vertel dat ik ze niet meer hoef te zien ik dit voor hem verknal en dat wil ik toch niet.

Het is toch wel heel prettig om even lekker van je af te kunnen kletsen zo. Dat lucht toch wel even op.
En hopelijk heb ik binnenkort ook mijn eigen topic :wink:

groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma