Update: Ik heb woensdagavond een brief gemaild. Korte samenvatting:
-Gevraagd om opheldering waarom er nog nooit eerder over gesproken is en wanneer ik de informatie had moeten krijgen waarnaar hun refereren.
-Gevraagd of en in mei nog wel een verrekening over 2014 mag plaatsvinden
-Aangegeven dat in 2013 de regel niet toegepast is en dat je er zo vanuit mag gaan dat 2014 op eenzelfde manier behandeld zou moeten worden.
-Aangegeven dat er in de CAO staat dat in bijzondere gevallen er een regeling getroffen kan worden.
De vraag gesteld hoe dit in de toekomst opgelost moet worden, dat ik een aandoening met een chronisch karakter heb, de medische bezoeken echt nodig zijn om 100% te kunnen blijven functioneren, artsen nou eenmaal ook tijdens kantooruren werken en ik echt zo slim mogelijk probeer te plannen.
Dat ik de pauze inkort en nog harder werk dan normaal als ik vroeger weg moet.
Dat ik mijn verlof nodig heb om te herstellen en mijn energie al zo verdeel zodat ik maximaal kan presteren op mijn werk.
En als je een chronische aandoening hebt, daar nou eenmaal een bepaalde mate van controle bij hoort.
Tenslotte aangegeven dat ik mij gestraft voel voor iets waar ik geen invloed op heb. En dat deze maatregel mij bijna 10% van mijn verlof kost. Terwijl de verloren uren op jaarbasis een nadeel van 1% voor de werkgever betekent. En dat een tevreden werknemer een veelvoud hiervan makkelijk terugverdient.
Nu mag ik, komende week, op gesprek met de p&o medewerker en de directeur van het bedrijf... Er is alleen gemeld dat men wil praten naar aanleiding van mijn brief. Kan dus alle kanten op gaan.
Hamvraag: Wel of niet 100% eerlijk vertellen dat ik klachten heb die naar reuma neigen?