ik heb na het weekend weer gebeld, omdat het nog slechter ging, en toen kon ik dezelfde middag al langskomen. Hij heeft zich eerst flink ingelezen, en verhaal aangehoord. Na de eerste reacties (hoe kan dit toch altijd, niets te zien in het bloed, longfunctie blijft maar goed, voeten niet rood en maar minimaal opgezwollen), herpakte hij zich. Zo gaat dat altijd haha, hij is gewend aan mensen met RA, en bij sarcoïdose gaat het dus blijkbaar altijd net even anders. Maar goed hij heeft me uitgehoord over vorige periodes met de voeten ontstoken, hij heeft ze onderzocht (waarna het vanaf 's avonds flink erger ging voor een paar dagen, AU). En toen hij hoorde dat ik die keren er een depomedrol bij kreeg, en daar 1x goed op het gedaan, had ik met een paar minuten zo'n injectie te pakken.
Deze keer vind ik de bijwerkingen eeerg tegenvallen. Met het wisselschema prednison wat ik heb, slik ik de éne dag een hogere dosering dan de andere dag. De nacht na de hogere dosering lig ik dus helemaal wakker, de dag erop nog steeds hyper, en dan begin van de avond val ik bijna in slaap.
En ik merk nog niets van de extra prednison. Kon ook wel 1,5 tot 2 weken duren zei hij.
En ik zit me zorgen te maken over hoe dat moet, als de spuit straks uitgewerkt is, met mijn wisselschema. Krijg ik dan weer afbouwklachten?
Nou ja, ik zit dus de tijd uit te zitten nu.
Dank je wel voor het vragen

op naar betere tijden
groetjes,