door Hermione » vr feb 08, 2019 1:30 am
ja en nee dat ik er wat van merk. De voeten zijn weer iets beter, ik kan weer stukjes lopen. Gelukkig. Maar de andere plaatsen blijven nog doorzeuren. Nou ja, ik ben nu twee maanden aan het spuiten, dus dit is al een mooi resultaat. Daarnaast kan ik heel goed merken, dat ik er meer energie van krijg. En dat vind ik nog wel het meeste waard.
Van de reumatoloog moet ik de spuit eigenlijk op dezelfde dag zetten als de methotrexaat. Behalve bescherming tegen het vormen van anti-lichamen, schijnen deze twee elkaar te versterken. Ik heb gewacht tot de ergste bijwerkingen van de humira afgezakt waren, en toen ben ik een dag richting de mtx gegaan. Nu dus weer migraine, dus ik wacht nog even met naar dezelfde dag. Het versterkt nl ook elkaar bijwerkingen, heb ik gemerkt.
Jinthe, wat rottig met die ribben! Ik herken het trouwens, ik heb in het verleden regelmatig ontstekingen aan de ribben gehad. Je weet niet goed hoe je dan moet gaan liggen, maar ik ben met actieve ontstekingen altijd wel weer zó moe, dat ik uiteindelijk toch wel slaap. En dat koud/ warm, dat herken ik ook ja.
Jeanny, fijn dat het goed gaat. Heb je genoeg aan de extra prednison gehad?
Wrenchman, oh man, ik had van tevoren al met je te doen toen je schreef dat je zoveel van dat spul moest gaan drinken. Ik vond 2x een half glas van dat spul al rottig... maar goed, je hebt het nu achter de rug gelukkig. En afwachten wat de arts bij het eindgesprek gaat zeggen dan.
groetjes allemaal,
Hermione