passageklachten

In dit forum kun je terecht met vragen over sclerodermie.

Moderator: Martijn

passageklachten

Berichtdoor Marieta » do jul 12, 2018 6:21 pm

Hoi,

Ik ben Marieta en heb Crest syndroom.
Nu heb ik de laatste tijd veel last van passage klachten en moet ik bij een maaltijd een tot anderhalve liter drinken, anders hang ik zowiezo elke andere hap boven de pot.
Zijn hier medicijnen voor? Weet iemand dit? Ik moet in september weer naar mijn arts, maar ik dacht ik vraag het hier ook even.
Ik heb ook veel last van maagzuur gehad al een aantal jaren. Dus of het een combinatie is? Geen idee.

Bedankt vast.

Groetjes Marieta
Marieta
Nieuw lid

Reumavorm: crest

Re: passageklachten

Berichtdoor Hermione » vr jul 13, 2018 10:46 am

welkom hier Marieta,

ik heb geen crest syndroom, maar wel dat mijn eten langzamer zakt. Bij mij komt dat door de dunne vezelneuropathie die ik (ook) heb. Maar niet zo extreem als jij het beschrijft! Ik kan niet eens drinken bij mijn eten, want dan is er nog meer spul wat er door de maag heen moet zakken.
Maar waarom wacht jij daar zo lang mee om dat te bespreken? Je kunt hier toch gewoon mee naar de huisarts, horen wat die erover te zeggen heeft. Misschien heeft die wel iets waardoor het beter wordt, of stuurt je door voor verder onderzoek voor de maag?

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Re: passageklachten

Berichtdoor Marieta » za jul 14, 2018 8:44 pm

Ik heb een jaarlijks maagonderzoek.
Mijn huisarts heeft me zes jaar geleden een half jaar met een obtstoken slokdarm rond laten lopen.
Hij wilde geen obderzoek laten doen. Uiteindelijk ben ik dus bois geworden, en toen bleek dik ontstoken slokdarm.
De sonde kon er niet eens voorbij.
Tot mu toe denk ik drie kwart van t jaar licht ontstoken slokdarm gehad tot zwaar ontstoken.
Een jaar later hoorde ik crest en werd ik dus jaarlijks onderzocht. Nooit zei hij dat er reden was voor iets ergers te denken.
Ik heb dr altijd wel last van, maar na zuuraanvallen uiteraard nig meer. Er zit ook littekenweefsel is me verteld.
Komende maand zal ik nog eens moeten ws. En 5 september moet ik naar de reumatoloog voor mn jaarlijkse onderzoek.
Mijn man gaat mee.
Hij zegt elke keer dat de klachten door de ziekte komen, omdat mn slokdarm die bewegibgen minder maakt als voorheen en dat het ws daardoor komt.
Vandaar de vraag hier en icm met de jaarlijkse onderzoeken nog niet verder gekeken nu. En sinds ik binnenkort weer moet...
Mn man gaatcmee dan kan die ook vragen stellen.
Ik ben inmiddels van huisarts veranderd hoor. Hij geloofde me ook niet dat ik crest had en daar ben ik per ongeluk via een verkeerde arts bij de goede gekomen.

Groetjes Marieta
Marieta
Nieuw lid

Reumavorm: crest

Keer terug naar Sclerodermie