Ben ik weer eens.....
De enbrel is na drie maanden afgedankt door de reumatoloog: de psoriasis werd er onrustig door en de handen en voeten zouden beter moeten kunnen dan ze waren. Mijn rug was eigenlijk nagenoeg over, zo fijn! Dus ik wilde het wel houden eigenlijk!
Maar de reumatoloog vond dat er meer uit te halen moest zijn en schreef Cimzia voor.
Na het opstarten met de oplaaddosis, ging het heel snel bergafwaarts met mijn oor. De huisarts bleef maar druppels proberen en uiteindelijk zelfs een antibioticakuur. Spoedverwijzing naar de kno-arts: deze vond dat het er echt heel slecht uitzag en gebood meteen alle anti-reumatica te laten staan als ik mijn gehoor nog terug wilde hebben (hij stelde het vriendelijker hoor). Gevolg: 2 weken he-le-maal niks aan weerstandonderdrukkers, enkel de pijnstillers celecoxib.
Na twee weken stoppen mocht ik 1x cimzia (ipv 2) zetten omdat het oor weer genezen was. Het gaatje zou blijven, maar daar is mee te leven.
Maar na een paar dagen begon het gedonder weer in de gehoorgang: psoriasis die de boel lekker verstoort. Op het moment dat ik controle had bij de kno, was mijn oor redelijk rustig en het gaatje dicht! Ik mocht de cimzia blijven gebruiken, mtx misschien over enkele weken weer: als het oor rustig blijft.
Nu kreeg ik afgelopen weekend weer toenemende klachten aan het oor, maar gisteren op de prikdag luwde het weer.
Na overleg met de reumatoloog, stop op de cimzia en maandag hadden we zo wie zo al een afspraak staan. Dus dan opties bespreken.
Ik ben heel benieuwd wat hij nog te bieden heeft: ik word wat hopeloos nu.
Maar gisterenmiddag ben ik naar de huisarts geweest omdat ik een onprettig gevoel in de rechter-bovenbuik ervaar. Dat heb ik al sinds vorig zomer, maar ik kon nu niet meer op mijn zij liggen.
Ze heeft mijn buik gevoeld en ze schrok van de pijn die ik kreeg door haar gedruk. Dus meteen lab-formulier mee en snelle verwijzing naar de radiologie voor een echo van de buik. Ik schrok ook van de pijn: ik ervaar eigenlijk nauwelijks pijn, het voelt meer als onprettig. De celecoxib doet dus heel erg goed werk!
Ik maak me nu wel zorgen: wat is er aan de hand in mijn buik en wat kan de reumatoloog nog voor me doen? Is er wel een juiste diagnose gesteld, heb ik niet iets anders?
Zijn er misschien ervaringsdeskundigen die mij een zetje in de goede richting kunnen geven? Ik merk dat ik bij de pakken neer ga zitten en dat helpt niet echt