Goedemiddag allen,
Laat ik mij eerst ns voorstellen. Ik ben Susan, 41 jaar, moeder van 2 kinderen (11+14 jaar) en al 16 jaar samen met mijn man. Ik werk in de wijkverpleging, al ruim 20 jaar, en doe daarnaast nog een (2,5 jaar durende) opleiding.
Zo'n 11 jaar geleden ben ik naar mijn huisarts gegaan met gewrichtsklachten. Pijnlijke gewrichten echter nooit rood warm of dik. Ook nooit symmetrisch. En de pijn was altijd met 2 dagen weer over. Huisarts heeft destijds bloed laten prikken op RF, welke flink verhoogd was en stuurde mij door naar de reumatoloog. Reumatoloog heeft mijn bloed ook onderzocht op anti-CCp en die waarde was heel hoog, in de 190. Maar er waren geen tekenen van een ontsteking. Om die reden heeft de reumatoloog mij destijds weer 'ontslagen', wel met een recept mee voor paracetamol/codeine en diclofenac ret 75 mg. Hij zei dat als ik echt gewrichtsontstekingen ga ontwikkelen waarbij de gewrichten warm, dik en pijnlijk zijn èn dit aan beide zijden is, ik terug kan komen, dan kan er een behandeling worden gestart.
En in al die jaren is het echt goed gegaan gelukkig. Het was heus goed te doen. Nu merk ik echter dat de pijnen in korte tijd erger zijn geworden en vaker voorkomen. Maar nog steeds niet symmetrisch. En nu twijfel ik dus wat ik moet doen. Omdat bijvoorbeeld mijn schouders inmiddels wel kraken bij het omhoog doen van mijn armen en bang ben dat daar dus al schade is ontstaan.
Is er misschien iemand die hier ook mee te maken heeft gehad of iemand die mij advies kan geven hierin?
Alvast bedankt.
Groet,
Susan